Sain kesällä kaverilta kommentin, jossa hän totesi, että “olet hyvin rakentanut tuota sun brändiä”. Olin huvittunut kommentista, koska en kokenut, että olisin mitään brändiä rakentanut markkinoinnin oppien mukaisesti.
Saman mainitsin Jaiku-keskustelussa elokuussa.
Mutta sitten sähköpostiin napsahti erään blogeista tutun henkilön analyysi Mari Koo -blogi-ilmiöstä. Hän oli siis osana opintojaan kirjoittanut auki ajatuksia siitä, millaista mielikuvaa blogini ja muu verkkonäkyvyys luo sekä minusta että yritystoiminnasta. Teksti oli tietysti mielenkiintoista, kuten aina kaikki sellainen, joka itseä käsittelee, heh.
Muokkaus: (Toivon mukaan se on pian myös muiden luettavana.) Ja nyt Serenitas julkaisi tekstin, joten muutkin voitte lukea, millaisen analyysin hän teki. Todellakin tapasin Serenitaksen sattumalta ja hyvin pikaisesti sen jälkeen, kun hän oli tekstin minulle lähettänyt, joten sekin blogi sai kasvot.
Tämän jälkeen päädyin keskustelemaan toimittajien henkilöbrändäytymisesta Kitin kanssa kasvokkain. Oli pakko myöntää, että kyllä minulla kai jonkinlainen brändi on. Se vain on rakentunut niin huomaamatta, osana muuta elämää. Niin kai brändien pitäisikin syntyä: aitouden pohjalle ilman, että liikoja tarvitsee miettiä, mihin suuntaan brändiä kehitetään.
Samasta aiheesta löpisin myös videolle.
Hei henkilöbrandy! Tosi hyvä video, osaat olla kameran edessä ja puhua järjellisiä ja kivoja, kaikkee yhtäaikaa. Kestää katsella ja lukea.
Nyt se analyysi on luettavissa mun blogissa. Alkuun pääsee tästä: http://tyyneys.vuodatus.net/blog/1529770
Mielenkiintoisia pohdintoja myös videolla ja samaa mieltä Zepan kanssa: luontevasti toimii.
Zepa, kiitti vaan, jos vähän treenaisi, niin vois puhua vielä pikkuisen järjellisemmin 🙂
Serenitas, mainiota! Laiton linkin esiin tuohon tekstiinkin.