Väliin vähän blogilinkkivinkkejä tuolta mainosmaailman näkövinkkelistä katsottuna:
DigiTalikossa Sami Salmenkivi kirjoittaa crowdsourcingista. Hän käy myös läpi suomalaisia mainoskampanjoita, joissa on haluttu saada kuluttajia mukaan sisällöntuotantoon.
“Miksi kuluttajat luovat sisältöä?
Yksinkertaistettuna, netissä sisällön tuottamiselle mielekkyyden luo kiinnostus aihetta kohtaan (brändi?) ja yleisön olemassaolo – kilpailuissa myös palkinnot.”
Aihetta käsitteli myös Antti toisen Antin innoittamana Mainonta on syvältä II:ssa.
“Se, mikä toimii, riippuu tietysti kohderyhmästä. On päivänselvää, että aikuisempikin väestö on oppimiskykyistä. Uudet kommunikointimallit, yhteisöllisuus ja tapa jäsentää tietoa leviävät väistämättä. Parrasvaloihin pärähtävä viides valtiomahti on melkoinen.”